پایان نامه با موضوع نقش تأثیر بهینه و سادگی استفاده از خدمات موبایل از سوی مشتریان در بالا بردن رضای
نوشته شده توسط : admin

سودمندی استنباط شده(فایده)

سودمندی استنباط شده، به عنوان «درجه­ای است که یک عضو سازمان باور دارد که استفاده از یک سیستم خاص عملکرد شغلی وی را بهبود خواهد داد» تعریف شده است. در محدوده یک سازمان، کارکنان عموماً برای ارائه عملکرد مناسب به وسیله افزایش حقوق، ترفیع، پاداش و سایر تشویقات مورد حمایت قرار می­گیرند. سیستمی که برداشت از فایده آن بالاست، به این ترتیب، سیستمی است که کاربر به وجود رابطه مثبتی بین استفاده و تاثیر در عملکرد و پیامدهای آن اعتقاد دارد (دیویس و اولسون، ۱۹۹۵).

یکی از متغیرهایی که راجرز در پذیرش نوآوری موثر می­داند مزیت نسبی آن نوآوری است. در حقیقت، برداشت از فایده و مزیت نسبی که توسط دو محقق مذکور (دیویس و راجرز) به کاربرده شده­اند، مفهوم یکسانی ر االقا می­کنند. هر دو سازه به طریق مشابهی(یعنی پیشرفت نسبی در عملکرد)تعریف شده­اند (تیلور و تاد[۱]، ۱۹۹۵).

این عامل را می­توان با نظریه اغنای اطلاعاتی[۲] مربوط دانست. بر اساس این نظریه، افراد یک رسانه ارتباطی را به وسیله مرتبط کردن نیازهای اطلاعاتی کار خود به غنای اطلاعاتی آن رسانه انتخاب می­کنند. ونکاتش و براون(۲۰۰۱)، سازه «بروندادهای سودمندی[۳]» را برای توصیف این متغیر به کار برده­اند )موحدی، ۱۳۸۴)

۲-۷- سهولت کاربرد استنباط شده

سهولت کاربرد استنباط شده به عنوان« درجه­ای که یک عضو سازمان باور دارد که استفاده از یک سیستم خاص، بدون سختی و بی نیاز به تلاش زیاد است» تعریف شده است. منظور از تلاش منبع محدودی است که یک فرد باید به فعالیت­های گوناگونی که نسبت به آن­ها مسئولیت دارد تخصیص دهد . کاربردی که ساده­تر به نظر آید، احتمال پذیرش آن بیشتر است(دیویس، ۱۹۸۹)

برداشت از سهولت کاربرد متضاد متغیر پیچیدگی در مدل پذیرش نوآوری راجرز است، این متغیرها هم در مطالعه انتشار نوآوری­ها به طور کلی و هم در انتشار تکنولوژی اطلاعات به طور خاص کاربرد داشته­اند. پیچیدگی، اثر منفی بر پذیرش تکنولوژی اطلاعات دارد(موحدی، ۱۳۸۴). در مطالعات گوناگونی، تاثیر برداشت از سهولت کاربرد و یا متضاد آن، پیچیدگی، بر استفاده از تکنولوژی تأیید شده است(از جمله در استفاده از اینترنت)( موحدی، ۱۳۸۴).

[۱] Taylor &  Todd

۱ Information Richness Theory

۲ Utilitarian Outcomes

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف تحقیق:

اهداف پژوهش، شامل اهداف اصلی و فرعی به شرح زیر می‌باشند:

هدف اصلی:

  • شناسایی عوامل موثر بر بکارگیری فناوری همراه بانک از سوی مشتریان بانک

اهداف فرعی:

  • کمک به بانکها ، برای افزایش سطح کیفیت خدمات و جلب بیشتر رضایت مشتریان
  • بررسی تأثیر کیفیت خدمات و کیفیت اطلاعات در بالا بردن رضایت مشتریان
  • بررسی تأثیر بهینه و سادگی استفاده از خدمات موبایل از سوی مشتریان در بالا بردن رضایت آنها

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  عوامل کلیدی اثرگذار بر رضایت مشتری در بخش خدمات موبایل بانک صادرات گیلان با فرمت ورد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: