نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

گروه مهندسی برق گرایش کنترل

سمینار کارشناسی ارشد

عنوان:

انتخاب ساختار کنترل برای برجهای تقطیر

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

چکیده:

در این سمینار سعی بر اینست که بتوانیم نگاهی بر روی ساختار های کنترل استفاده شده در فرآیندهای پالایشگاهی داشته باشیم.با توجه به اهمیت برج تقطیر در یک پالایشگاه ، در هفت فصل به بررسی سیستم های گنترل آنها خواهیم پرداخت . 

در فصل اول به کلیات سمینار ارایه شده و هدف و پیشینه تحقیق و روش کار پرداخته شده است.

در فصل دوم پس از پرداختن به انگیزه های کنترل فرآیندها ، به اهدف استفاده از سیستم کنترل در این فرآیندها میپردازیم ومراحلی فرآیندی را که در یگ پالایشگاه نفت دنبال میشود نظیر : فرآیند های جداسازی، فرآیندهای تبدیل ،فرآیندهایی برای بهبود مشخصات فرآیندهای پایانی، فرآیندهای حفاظت از محیط زیست را مورد بررسی قرار میدهیم .  در فصل سوم به فرآیند تقطیرنفت خام در برجهای تفطیر آتمسفری و خلا خواهیم پرداخت.و در ادامه این مطلب به اجزاء تشکیل دهنده برج تقطیر آتمسفری و شرح عملیات آنها میپردازیم.

در فصل سوم جهت مدلسازی ، به دسته بندی متغییرهای فرآیندهای شیمیایی پرداخته و در ادامه مدل ریاضی یک برج تقطیر باینری را با استفاده از معادلات موازنه و سپس یک مدل ورودی – خروجی بدست میĤوریم .همچنین ضمن بررسی مشکلات مدلسازی به درجات آزادی و کاهش آنها در برج تقطیر باینری خواهیم پرداخت.در ادامه ضمن تحلیل رفتار دینامیکی فرآیندهای شیمیایی به بحث در مورد خطی کردن سیستمهای چند متغییره میپردازیم.

در فصل چهارم به بحث اصلی در مورد ساختارهای کنترل به ساختارهای مختلف کنترل فشار و سطح مایع مخازن رفلاکس و جوش آور مپردازیم همچنین در ادامه روشهای کنترل ترکیبات در برج تقطیر از جمله به ساختارهای LV , LB , DV یم پردازیم.

در فصل پنجم ضمن ارایه مدل مورد بررسی ، به شبیه سازی آن در دو حالت حلقه بسته(با ساختار LV ) و حلقه باز خواهیم پرداخت و نتایج آنرا بررسی خواهیم کرد.

در فصل ششم نتایج وپیشنهادات آورده شده اند.

 در ادامه منابع مورد استفاده معرفی شده اند .

مقدمه:

طی چند سال گذشته تحقیقات آکادمیک و کاربرد صنعتی کنترل فرآیندهای شیمیایی بر اساس موارد ذیل شکل گرفته است .

ساختار فرآیندهای شیمیایی بدلیل مدیریت انرژی و مواد خام بهتر بطور فزآیندهای پیچیده شده است . در نتیجه در حال حاضر طراحی سیستم های کنترل مجتمع های صنعتی نسبت به طراحی کنترل کننده ها برای واحدهای منفرد از نقطه نظر مهندسی کنترل ، توجه بیشتری را بخود معطوف کرده است . علاوه بر این طراحی سیستم کنترل ارتباط تنگاتنگی با فرآیند دارد . 

در طراحی سیستم کنترل ، تشخیص فرآیند ، انتخاب اندازه گیریها و اصلاحات مناسب و تعیین حلقه های مربوط به آنها و همچنین تشخیص قوانین کنترل صحیح اهمیت بسزایی دارد بعبارت دیگر موارد فوق مهمترین پرسشهایی هستند که در طراحی جدید سیستم های کنترل نسبت به روشهای پیشین مطرح می باشند .

 ظهور و رشد سریع رایانه های دیجیتال تحولی در کاربرد فرآیندهای شیمیایی بوجود آورده و استفاده صنعتی از مفاهیم کنترل پیشرفته را مهیا نموده است .

I- انگیزه های کنترل فرآیند شیمیایی

یک واحد شیمیایی آرایشی از واحد های فرآیندی ( راکتورها ، مبدلهای حرارتی ، پمپها ، برجهای تقطیر و جذب تبخیر کننده ها ، مخازن و غیره ) است که بصورتی منطقی و اسلوبمند در کنار هم قرار گرفته اند . هدف کلی واحد ، تبدیل مقدار معینی از مواد خا ( م خوراک ورودی ) به محصولات مورد نیاز با استفاده از منابع انرژی موجود و با اقتصادی ترین روش است .

یک واحد فرآیند در طی کار باید دارای تمام مشخصات مورد نظر طراحان مربوطه بوده و در صورت هر گونه تغییر در اثر عوامل خارجی ( اغتشاشها ) شرایط کلی فنی ، اقتصادی را داشته باشد . موارد زیر از جمله این شرایط است .

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: