سمینار تشخیص اثرانگشت توسط شبکه عصبی
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc”سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

الکترونیک- مهندسی برق

عنوان : تشخیص اثرانگشت توسط شبکه عصبی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

چکیده:

برای اینکه تشخیص اثر انگشت به صورت کامل و درست صورت گیرد موارد زیادی را می توان در نظر گرفت که در نهایت باعث رسیدن به جواب مطلوب گردد. در فصل اول سعی بر آن شده تا کلیات و تاریخچه ای از اثرانگشت بیان شود. چرا که شناخت هرچه بیشتر یک پدیده باعث راحتی در کار با آن پدیده می گردد.

در فصل دوم کلیاتی از شبکه عصبی آنالیز موجک و الگوریتم SVM آورده شده است. این کلیات در فصل های بعدی کاربرد زیادی دارند. در فصل سوم به حافظه های انجمنی و نحوه برخورد آنها با یک الگو را بیان می کنیم. در فصل های بعد روش های مختلف پردازش و پیش پردازش برای بالا بردن کیفیت این سازوکار آورده خواهد شد. در نهایت نتایج آزمایش شده از این علمکردها باهم مقایسه می گردند.

مقدمه:

شبکه های عصبی مصنوعی که در واقع الگو برداری شده از شبکه های عصبی طبیعی هستند کاربردهای زیادی در حل مسائل گوناگون دارند. در این سمینار سعی بر آن است تا بتوان از قابلیت های بالای این شبکه ها در شناخت یکی از موارد زیست سنجی انسان یعنی اثرانگشت استفاده کرد.

بررسی این موضوع از این جهت صورت گرفته که امروزه تشخیص اثر انگشت به یک امر ضروری تبدیل شده است. باید اضافه نمود که استفاده از شبکه عصبی می تواند از چند دیدگاه جالب باشد. اول اینکه شناخت اثر انگشت در نگاه کلی یک پردازش تصویر و یک شناخت الگو است که توسط شبکه عصبی انجام می شود دوم قابلیت تعمیم این شبکه هاست که کمک می کنند تا در شرایط سخت هم خروجی قابل قبولی داشته باشیم.

بنابراین برای تشخیص اثر انگشت باید از روش های مختلفی برای کمک به شبکه عصبی استفاده کنیم.

فصل اول:

کلیات اثر انگشت

1-1) هدف

با توجه به اینکه در بسیاری از کارهای امروزی نظیر بانکداری الکترونیک، کارت های اعتباری، کارت های هوشمند و بسیاری از کارها که اطلاعات باید به صورت الکترونیکی ذخیره شوند، نقش سیستم هایی که توانایی تشخیص خودکار مشخصات افراد را دارند بسیار مهم است. در این بین نقش اثر انگشت بسیار تا بسیار مهم است.

با توجه به اینکه برای پیاده سازی این موارد شرایط بسیار خوبی مانند حسگرهای کوچک و ارزان قیمت وجود دارد بررسی و تحقق اهداف در این زمینه بسیار آسان تر گردیده است. در این فصل به بررسی کلیاتی از اثر انگشت می پردازیم که در فصل های بعد لازم می باشند.

1-2) تاریخچه

اولین نشانه های بیان شده در مورد اثر انگشت مربوط می شود به 5000 سال پیش در نزدیکی بین النهرین. اما اولین بار در کشور چین از اثر انگشت در کارهای دفتری، خرید، قراردادها، وام ها و بدهی ها استفاده گردید. قدیمی ترین اثر یافت شده در این زمینه مربوط به 300 سال پیش است.

اولین مقاله علمی معتبر در مورد اثر انگشت توسط دکتر NEHEMIAH GREW که از دانشمندان مورفولوژی بودند نوشته شد. مورفولوژی در واقع عمان علم مربوط به ریخت شناسی یا شکل شناسی است. این مقاله در مورد لبه ها، منفذها و شیارهایی بود که در ساختار هر اثر انگشت دیده می شود.

برای دانلود متن کامل  اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: