نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی برق گرایش قدرت

عنوان:
انرژی های نو- نیروگاه های بادی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

انرژی باد یکی از انواع انرژی های تجدید پذیر نوین محسوب میشود که برای استفاده از این انرژی مثل سایر انرژی های تجدید پذیر باید به جنبه های زیست محیطی و اقتصادی آن توجه نمود. این انرزی دارای محدودیت های می باشد که جهت رفع آن ها راه حل های پیشنهاد می گردد. برای استفاده از این انرژی باید به اندازه گیری پتانسیل این انرژی بپردازیم. این انرژی در کاربردهای متصل به شبکه و منفصل از شبکه به کار می رود و به دلیل اینکه از این انرژی در کشورمان ایران استفاده می شود لذا به ارزیابی این انرژی در ایران می پردازیم. مطالعه امکان سنجی اولین گام در احداث مزارع بادی است که هدف نهایی آن ارزیابی امکان پذیر بودن تاسیس یک نیروگاه بادی به لحاظ فنی و اقتصادی است لذا به فرایند این مطالعه خواهیم پردخت و در نهایت یک مدلسازی دینامیکی نیروگاه بادی برای مطالعات پایداری آن ارائه می گردد.

مقدمه:

بی تردید انرژی یکی از مهمترین عوامل در پیشرفت و توسعه جوامع بشری است. انسان برای تغذیه ، بهداشت و درمان، جابه جایی ، ساخت و ساز، تفریح و اغلب فعالیت های حیاتی خود به بیان دیگر برای زندگی و بقا به تولید و مصرف انرژی وابسته است. پیش از کشف و به خدمت گیری منابع انرژی فسیلی، انسان عمدتا نیاز خود به انرژی را از منابعی تامین می نمود که امروزه انرژی های تجدید ناپذیر خوانده می شود. استفاده از قایق ها و کشتی های بادبانی و آسیاب های بادی و آبی، استفاده وسیع از انرژی آفتاب در مقاصد گرمایش و سوزاندن چوب و امثال آن برای تولید حرارت، تعبیه بادگیریهای طبیعی برای سرمایش امکان مسکونی و بسیاری موارد دیگر از جمله مثال های بارز استفاده انسان از منابع انرژی طبیعی می باشد. با گذشت زمان و در اثر رشد جوامع و پیچیده تر شدن صنعت و تکنولوژی نیاز بشر به منافع انرژی شدت یافت و کشور و بهره برداری وسیع از منابع فسیلی را ناگزیر نمود. در دنیای امروز،انفجار جمعیت و ارتقا سطح زندگی و رفاه انسان ها که نیاز به منابع انرژی را بیش از پیش شدت بخشنده است از یک طرف و آسیب ها و تهدیدات روزافزونی که استفاده بی رویه را غیر ممکن ساخته است بطوریکه شوک نفتی دهه هفتاد به عنوان یک نقطه گسست لزوم توجه به منابع جایگزین را بیش از پیش برای سیاستگذاران انرژی کشورهای صنعتی مطرح نموده است.با گذشت زمان و در اثر رشد جوامع و پیچیده تر شدن صنعت و تکنولوژی نیاز بشر به منافع انرژی شدت یافت و کشف و بهره برداری وسیع از منابع فسیلی را ناگزیر نمود. در دنیای امروز انفجار جمعیت و ارتقا سطح زندگی و رفاه انسان ها که نیاز به منابع انرژی را بیش از پیش شدت بخشیده است از یک طرف و آسیب ها و تهدیدات روزافزونی که استفاده بی رویه از انرژی های فسیلی به طبیعت و محیط زیست وارد کرده و می کند از طرف دیگر، ادامه این روند را غیر ممکن ساخته است بطوریکه شوک نفتی دهه هفتاد به عنوان یک نقطه گسست، لزوم توجه توجه به منابع جایگزین را بیش از پیش برای سیاستگذاران انرژی کشورهای صنعتی مطرح نموده است.لذا از آن زمان به بعد، بشر با نگاهی دوباره به خورشید، باد، امواج و سایر منابع طبیعی پاک و لایزال سعی نموده است که وابستگی خود به منابع فسیلی را تا حد امکان کم نماید. روند پرشتاب استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر را در سبد انرژی خود بیشتر و بیشتر نمایند، گواه این مدعاست.علیرغم اینک در کشور ما با تصویب ماده 62 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که وزارت نیرو را مکلف به خرید برق از نیروگاه های تجدیدپذیر غیر دولتی به قیمت هایی بالاتر از آنچه برای برق نیروگاه های فسیلی پرداخت می شود نموده است. زمینه برای توسعه نیروگاهای بخش خصوصی از منابع انرژی تجدید پذیر از چند سال پیش فراهم بود. لیکن بخاطر فقدان چارچوب های قانونی و حمایتی و روشن نبودن جزئیات توسعه مطلوب نیروگاه های تجدیدپذیر پیش از تصویب دستورالعمل اجرایی ماده 62 عملاً غیر ممکن بوده است. خوشبختانه با تصویب دستورالعمل اجرایی ماده قانونی یاد شده در اسفند 84 هم اینک زمینه برای توسعه نیروگاه های خصوصی تجدیدپذیر مهیاست.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: