پایان نامه مدل سازی هایبرید سیستم کنترل ترافیک هوایی
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق – کنترل
عنوان :
مدل سازی هایبرید سیستم کنترل ترافیک هوایی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

یکی از راه حل های سودمند برای کنترل ترافیک هوایی در آینده، افزایش سطح اتوماسیون می باشد. مدیریت ترافیک هوایی، ATM، در آینده، امکان پرواز آزاد بدون خلبان، که در آن هواپیما مسیر، سرعت و ارتفاع بهینه خود را انتخاب می کند، مهیا می سازد.

در این پروژه از روش هایبرید برای مدل سازی و کنترل پرواز هواپیما از نقطه نظر کنترل کننده ترافیک هوایی، ATC، استفاده می شود. در این مدل دینامیک پیوسته و گسسته سیستم با قوانین کنترلی گسسته در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا با داشتن برنامه پرواز مشخص و آگاهی از اطلاعات مربوط به نوع هواپیما، آن را برای رسیدن به مقصد کنترل کنند. مدل حاصل قادر به کنترل پروازهای متعددی می شود که در هرکدام دینامیک هواپیما و مسیر پرواز متفاوت می باشد.

با استفاده از این مدل و کنترل کننده، پرواز هواپیمای A306 را در مسیرهای متفاوت و مدهای مختلف پرواز شبیه سازی کرده و از روش Fly-Over برای کلیدزنی بین ایستگاه ها استفاده نمودیم. هدف، ردیابی مسیر پرواز با دقت کمتر از یک کیلومتر است که نتایج شبیه سازی نشان می دهد این امر محقق می گردد. عملکرد کنترل کننده نیز مورد بررسی قرار گرفت و از نتایج شبیه سازی به این نتیجه می رسیم که این کنترل کننده قادر است در مقابل 10%+ خطای انداز هگیری جرم هواپیما مقاوم بوده و مسیر را با دقت مطلوب ردیابی کند. از آن جایی که حرکت هواپیما تحت تأثیر عامل باد می باشد، با فرض ثابت بودن سرعت باد، آنرا به صورت اغتشاش شبیه سازی کردیم. نتایج حاکی از آن است که اثر زاویه وزش باد با مسیر حرکت هواپیما نسبت به سرعت باد تأثیر بیشتری در کاهش دقت ردیابی دارد. به منظور بهبود عملکرد کنترل کننده تغییراتی در تنظیم ورودی کنترلی نیروی موتور داده شده است.

فصل اول

مقدمه

1-1- روش کنترل ترافیک هوایی سنتی

سالهاست که سیستم مدیریت ترافیک هوایی، با شیوه کنترلی که در حال حاضر در برج مراقبت پرواز اجرا می شود، با قابلیت اعتماد بالا کار می کند؛ اگرچه افزایش سفرهای هوایی به دلیل محدودیت های موجود، تنش و نگرانی مسئولان را بالا برده است. این امر موجب بالا بردن سطح پرواز به اندازه 200-50% تا ده سال آینده می شود. افزایش سطح پرواز نیز باعث کاهش امنیت پرواز، کاهش سطح کارایی هواپیما و افزایش قابل ملاحظه حجم کاری اپراتورها خواهد شد. برای مثال این امر موجب افزایش خطای عملکرد کنترل کننده های ترافیک هوایی به اندازه 33% در بازه زمانی 2000 – 1996 شده است.

میزان ترافیک هوایی در پانزده سال آینده، سالیانه 5 – 3% افزایش پیدا خواهد کرد. سازمان کنترل ملی فضا، NAC، قادر به کنترل این افزایش ترافیک به دلایل زیر نیست:

1. نداشتن فضای کافی

در حال حاضر فضای پرواز بسیار کم است و هواپیماها باید در مسیرهای پیش بینی شده پرواز کنند. در نتیجه به هواپیماها این اجازه داده نمی شود که به صورت مستقیم تا مقصد پروازکنند و یا از باد مناسب استفاده کنند، در نتیجه میزان مصرف سوخت و زمان پرواز افزایش پیدا می کند. این مشکل به خصوص در بزگراه های هوایی اطراف اقیانوس که بیشترین رشد ترافیک را دارند به چشم می آید. برای مثال در اطراف اقیانوس آرام ترافیک سالانه 15% رشد پیدا می کند.

2. افزایش حجم کاری کنترل کننده ترافیک هوایی

ایجاد فاصله ایمن بین هواپیماها و نیز مشخص کردن مسیر ناوبری هواپیما به منظور اجتناب از تأثیر نامطلوب شرایط آب و هوایی در کنترل هواپیما توسط مرکز کنترل انجام می شود.

در محیط های شلوغ مانند محیط های نزدیک به فرودگاه های شهری، که به آن TRACON می گویند، کنترل کننده های اصولا این حجم بالا را با نگه داشتن هواپیما در حالت توقف خارج از TRACON کنترل می کنند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: