پایان نامه پیش بینی ترافیک ، بهینه سازی ، تعیین ابعاد و فهرست تجهیزات شبکه های تلفنی ثابت جهت ارایه
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
گروه مهندسی برق گرایش مخابرات
(M.SC) پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
عنوان:
پیش بینی ترافیک ، بهینه سازی ، تعیین ابعاد و فهرست تجهیزات شبکه های تلفنی ثابت جهت ارایه سرویس های نوین مخابراتی برای سال های آتی در کشور

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

در این مجموعه نتایج حاصل از پیش بینی تقاضای مشترکین تلفن ثابت و همراه کشور، برای پنج سال آتی (87 – 1383) در سطح 260 شهرستان کشور مورد پردازش قرار گرفته و مشخص خواهد گردید که این تقاضا در بخش تلفن ثابت به چه میزان در قالب تاسیس مراکز جدید و به چه میزان به صورت توسعه مراکز موجود تلفن ثابت در خواهد آمد.

بدیهی است، افزایش تعداد مشترکین شبکه تلفن ثابت، بار ترافیک بین شهری را افزایش خواهد داد و از آنجا که این ترافیک از طریق شبکه بین شهری کشور (نقاط SC/PC) هدایت می گردد، لذا در بخش مراکز سوییچ بین شهری نیز، نیاز به توسعه یا تاسیس خواهیم داشت. در محاسبه این بار ترافیکی، بخشی از ترافیک بین شهری تلفن همراه که از طریق نقاط اتصال شبکه تلفن ثابت و همراه وارد شبکه بین شهری تلفن ثابت می شود، نیز لحاظ گردیده است.

پس از اعمال بار ترافیکی نقاط SC/PC به برنامه محاسبه ماتریس ترافیکی (از برنامه های کاربردی شرکت مخابرات ایران)، ماتریس ترافیکی و متعاقبا ماتریس کانال مراکز SC/PC استخراج می گردد که بیانگر میزان ظرفیت این مراکز در پایان سال 1387 می باشد. پس از محاسبه میزان افزایش Line (خطوط مشترکین)، Trunk (خطوط بین مراکز) و Port (مجموع Line و Trunk) لازم در مراکز شهری و بین شهری، حجم سوییچ های اضافه شده به شبکه در پایان سال 1387 مشخص خواهد گردید.

از آنجا که مشترکین افزود ه شده ، توسعه شبکه دسترسی را ایجاب می نمایند ، لذا با توجه به میزان ملزومات مصرفی هر مشترک در شبکه دسترسی موجود ، میزان هر یک از این ملزومات جهت تامین نیاز مشترکین افزوده شده محاسبه گردیده است.

همچنین برای پاسخگویی به نیاز های باند پهن وسرویس های نوین مورد تقاضای مشترکین ، تجهیزاتی معرفی شده اند که بر حسب سیاست های شرکت مخابرات جهت بهینه سازی شبکه دسترسی در برنامه توسعه آتی می توان از این تجهیزات نیز استفاده نمود.

1- مقدمه

در ابتدا با توجه به نتایج پیش بینی تقاضای سرویس تلفنی ثابت و همراه در پنج سال آتی (سال های 87 -1383)، اطلاعات مربوط به افزایش تعداد تلفن های ثابت و همراه در این پنج سال در کشور به تفکیک در 260 شهرستان (مشتمل بر شهرها و روستاهای تابعه) محاسبه و به عنوان داده های ورودی در نظر گرفته شده و جهت محاسبه حجم سوئیچ های مورد نیاز در شبکه تلفن ثابت شهری و نیز شبکه بین شهری به منظور ارائه سرویس، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

البته از آنجا که تقسیمات کشوری هر از چند گاهی دستخوش تغییرات می باشد و تعداد استانها ، شهرستانها وشهرهای کشورتغییرمی کنند ، لذا تعداد مذکور در مورد شهرستانها اکنون بیشتر شده است. از سوی دیگر از دیدگاه مخابراتی این تغییرات به همان سرعت دنبال نمی شود ، لذا برخی شهرستانها یا فرمانداریهای کوچک در قالب فرمانداریهای بزرگتر مجاور ادغام شده اند و مراکز موجود تلفن ثابت کشور در قالب 260 فرمانداری دیده شده اند.

بنابراین ما نیزافزایش تلفن ثابت و نیز تلفن همراه یک شهرستان کوچک را (که برای تطبیق با تقسیم بندها ی مخابرات حذف شده است ) به سهم افزایش تلفن ثابت و همراه شهرستان بزرگتر مورد نظر افزوده و این مجموعه را درقالب همان شهرستان بزرگتر
پردازش خواهیم کرد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: