سمینار ژنراتورهای مورد استفاده در سیستم های DG و اتصال آنها به شبکه
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق – قدرت
عنوان:

ژنراتورهای مورد استفاده در سیستم های DG و اتصال آنها به شبکه

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

تولید پراکنده یا DG عموماً عبارتست از تولید برق در محل مصرف، اما گاهاً به تکنولوژی میشود که از منابع تجدیدپذیر برای تولید برق استفاده میکنند. چیزی که عموماً مورد قبول است، این است که این مولدها صرف نظر از نحوه تولید توان آنها، ظرفیت تولیدی آنها معمولاً کوچک میباشد و مستقیماً به شبکه توزیع وصل می شوند.
با توجه به ایجاد رقابت و تجدید ساختار در سیستمهای قدرت انتظار میرود واحدهای تولیدی کوچک (تولید پراکنده) نقش فزاینده ای در آینده ی این سیستمها داشته باشند. به طوری که تحقیقات انجام شده هایی گفته نشان میدهد، تا پایان سال 2010 میلادی بیش از 25 درصد تولید جدید توان الکتریکی را تولیدات پراکنده تشکیل خواهد داد.

با توجه به اهمیت و کاربرد این منابع، در این تحقیق ما به بررسی ژنراتورها و مدلهای مرسوم در تولیدات پراکنده و همچنین نحوه اتصال این منابع به شبکه و تاثیرات DG بر شبکه میپردازیم.

مقدمه:
با گسترش روزافزون مصرف برق در جهان و نیز حرکت کشورها به سمت آزادسازی بازارهای برق، کاربرد نیروگاه های تولید پراکنده رشد بسیاری داشته است، تولیدات پراکنده علاوه بر تولید انرژی الکتریکی، دارای مزایای متعددی برای شبکه می باشند. با توجه به پایین بودن سطح ولتاژ پایانه سیستم ها، امکان نصب واحدهای تولید پراکنده در شبکه توزیع مقدور می باشد.
به طور کلی مزایای اصلی تولید پراکنده به شرح ذیل می باشند:

1- کاهش تلفات ، آزادسازی ظرفیت خطوط
2- بهبود سطح ولتاژ شبکه
3- افزایش قابلیت اطمینان شبکه
4- قابلیت تولید همزمان انرژی الکتریکی و حرارت
5- کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی

فصل اول

مقدمه

1-1- تعریف منابع تولید پراکنده

تولید پراکنده انرژی مفهوم یا اصطلاح جدیدی نیست. از نخستین روزهایی که بشر برای رفع نیازمندیهای خود به اشکال مختلف انرژی نیازمند شد، تولید پراکنده انرژی شکل گرفت. قبل از آنکه انرژی الکتریکی جایگزین صورتهای دیگر انرژی نظیر حرارت، روشنایی و انرژی مکانیکی شود عملاً تمام انرژی در نزدیکی محل مصرف تولید میشد. اما امروزه کشورهای مختلف و نیز مؤسسات گوناگون، تعاریف مختلفی برای اصطلاح تولید پراکنده ارائه داده اند . عموماً تولید پراکنده به تولید نیروگاههای کوچک از چندکیلووات تا چند مگاوات، که در نزدیکی محل مصرف صورت میگیرد اطلاق می گردد. برخی کشورها، تولید پراکنده – را بر اساس سطح ولتاژ تعریف نموده اند . تعاریف برخی از مؤسسات معتبر و بعضی کشورها در جدول (1-1) ذکر شده است. در ایران میتوان تولید پراکنده را به صورت زیر تعریف نمود:

کلیه منابع تولید که به شبکه توزیع ( 20 کیلوولت و پایین تر ) توسط شرکت برق و یا مشترکین (جهت تأمین نیازهای انرژی آن ها) متصل شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند، تولید پراکنده گویند.

با گسترش روزافزون مصرف برق در جهان و نیز حرکت کشورها به سمت آزادسازی بازارها ی برق، کاربرد نیروگاههای تولید پراکنده رشد بسیاری داشته است . از ابتدای دهه 1990 استفاده از تولید پراکنده سالانه با رشدی در حدود 7 درصد مواجه بوده است.

تولید پراکنده در ایالات متحده و اروپا به عنوان یک راه حل ممکنِ فنی -اقتصادی، برای تولید کنندگان و نیز مصر ف کنندگان شناخته شده است و در اکثر کشورها، تولید پراکنده در حدود 10 درصد از ظرفیت نصب شده تولید انرژی الکتریکی را شامل می شود . لازم به ذکر است در کشورهایی مانند هلند و دانمارک این مقدار به بیش از 30 الی 40 درصد ظرفیت نصب شده تولید می رسد. در استرالیا پیش بینی  میشود تا سال 2010 ، حدود 78 درصد برق این کشور از این راه تولید گردد.

مطالعه دیگری نشان می دهد تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر در اروپا از میزان 9,13 % در سال 2001 به حدود 32 % در سال 2010 افزایش می یابد. بر طبق مطالعات دیگر پیش بینی می شودکل ظرفیت تولید پراکنده جهان از 20 گیگاوات در سال 2001 به حدود 300 گیگاوات در سال 2010 خواهد رسید.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: