پایان نامه طراحی واحدمند سوییچ فابریک شبکه سوییچ پاکتی با روش های مختلف و مقایسه عملکرد آنها
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

گرایش: مهندسی برق- مخابرات

عنوان:

طراحی واحدمند سوییچ فابریک شبکه سوییچ پاکتی با روش های مختلف و مقایسه عملکرد آنها

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

ATM انقلابی در زیرساخت مخابرات است که صوت، دیتا و ویدئو را در سرعتهای خیلی زیاد یکپارچه می کند. ATM همچنین نیازمندی های مختلف کیفیت سرویس (QOS) را برای انواع سرویس های مولتی مدیایی فراهم می کند.

تکنیک های سوییچینگ مختلفی برای طراحی شبکه های سوییچ ATM بکار می رود و ما برای طراحی شبکه های سوییچ ATM بصورت واحدمند از قطعات output Buffered واحدمند m*m و ترکیبی از روش های clos و crossbar استفاده کرده ایم. در صورتی که این قطعات علاوه بر m شریان ورودی و m شریان خروجی، دو شریان کنترلی دیگر را نیز حمایت نمایند که یکی بصورت سریال در هر قطعه زمانی وضعیت بافرهای خروجی را به بیرون ارسال و دیگری فرمان ارسال را به m شریان خروجی اعمال نماید با این قطعات می توان سوییچ های با اندازه بزرگ طراحی نمود.

نظر به اینکه هر سلول ورودی به این شبکه های سوییچ می تواند از تعدادی مسیر برای رسیدن به خروجی مورد نظر استفاده نماید تخصیص مسیر مناسب اثر چشمگیری در جلوگیری از تاخیر خواهد داشت. الگوریتمی که می نیمم تاخیر را ایجاد نماید و از ایجاد صف در طبقات مختلف سوییچ جلوگیری نماید در این پروژه مورد طراحی قرار گرفته است و نتایج شبیه سازی شده این روش با روش استفاده از مسیرهای Random مقایسه و بهبود چشمگیر عملکرد این روش نشان داده شده است.

مقدمه

طبیعت واحدمند و توزیع شده اینترنت به افزایش محبوبیت بیش از حد آن کمک می کند که منجر به رشد نمایی در حجم ترافیک و تقاضای بی سابقه برای ظرفیت شبکه هسته گردیده است.

از اینرو فراهم کنندگان شبکه با نیاز فراهم کردن یک شبکه زیرساخت جدید که بتواند رشد ترافیک را در شبکه هسته فراهم کند مواجه شده اند. پیشرفت در خروجی (throughput) فیبر و تکنولوژی های انتقال نوری اپراتورها را قادر کرده است تا ظرفیتهای بسیار بالایی را بکار گیرند در حالیکه پیشرفت در تکنولوژیهای سوییچ / روترپاکتی نسبتاً آهسته تر بوده است از اینرو هنوز قادر به رقابت با سرعت در لینکهای انتقال نیستند.

در حالی که کریرها تجهیزات DWDM و فیبر را به کار می برند تا ظرفیت را افزایش دهند، تکنولوژی های سوییچینگ پاکتی با سرعت بالا (ترابیت) و ظرفیت زیاد مورد نیاز هستند تا ترافیک را در لینکهای با سرعت بالا جمع کنند.

تکنولوژی های سوییچینگ سرعت بالا که در اینجا بررسی می شوند برای سوییچ های ATM و روترهای IP مشترک هستند. اختلاف بین سوییچ های ATM و روترهای IP در کارتهای خط می باشد بنابراین هر دو سیستم می توانند با استفاده از یک سوییچ فابریک مشترک با کارتهای خط مناسب خود ساخته شوند.

چندین معیار طراحی باید هنگام طراحی یک سوییچ پاکتی در نظر گرفته شود. اولاً سوییچ باید تأخیر کم و احتمال cell loss کوچک و ماکزیمم خروجی نزدیک به 100% را فراهم کند. قابلیت پشتیبانی خطوط ورودی سرعت بالا نیز یک معیار مهم برای سرویسهای مولتی مدیا مثل ویدئو کنفرانس می باشد. لازم است Self-routing و کنترل توزیع شده در سوییچ های با مقیاس بزرگ پیاده سازی شود.

در این پروژه ابتدا در فصل اول سیستم های سوییچ ATM، اساس کار و ساختارشان شرح داده می شود و سپس سیستم های روتر IP، فانکشنها و ساختار شان بیان می شود و آنگاه معیارهای طراحی سوییچ ها بررسی می گردد. در فصل دوم اساس و مفاهیم سوییچینگ پاکتی را توضیح می دهیم و دسته بندی معماریهای سوییچ را بیان کرده و تکنیک های سوییچینگ مختلفی که در سوییچ های ATM و روترهای ظرفیت بالا بکار گرفته می شوند را از نظر ساختار، مزایا و محدودیت ها مورد بررسی قرار می دهیم. آنگاه Performance سوییچ های اصلی را بصورت محاسبات ریاضی و نتایج شبیه سازی شده نشان می دهیم.

در فصل سوم و چهارم کارهای انجام شده در زمینه شبکه های سوییچ واحدمند مبتنی بر شبکه های کراس بار و clos و کارایی (Performance) آنها بررسی می شود. از این دو روش می توان جهت طراحی سوییچ های واحدمند استفاده نمود.

در فصل پنجم الگوریتم جدیدی جهت تخصیص مسیر به سلول های رسیده در شبکه های سوییچ ATM واحدمند ارائه می کنیم بطوریکه Performance سوییچ را بهبود بخشد و سپس در فصل ششم نتایج شبیه سازی شده این روش با روش استفاده از مسیرهای Random را مقایسه و بهبود چشمگیر عملکرد این روش را نشان می دهیم.

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: