پایان نامه طراحی سیبل هوشمند برای تعیین دقت تیر با استفاده از تکنیک ترکیب اطلاعات سنسوری
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – کنترل

عنوان:

طراحی سیبل هوشمند برای تعیین دقت تیر با استفاده از تکنیک ترکیب اطلاعات سنسوری

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

چکیده:

Msdf مجموعه ای از داده های برگرفته از چندین سنسور و وابسته به اطلاعات سنسورها است، برای دستیابی به استنتاج های ویژه ای که نمی توان از تک تک سنسورها به طور مستقل برداشت نمود.

انسان ها و حیوانات از گذشته های دور از این تکنیک برای حفظ جان و محافظت از خود استفاده نموده اند. برای مثال شناسایی کیفیت خوراگی ها فقط از راه یک حس قابل شناسایی نیست و نیازمند استفاده از چندین حس مختلف برای شناسایی دقیق محصول مورد استفاده است. استفاده از بینایی، لمس کردن، بو کشیدن و نیز چشیدن در این مورد بسیار موثر است. ما از این تکنیک برای طراحی سیستم سیبل هوشمند استفاده نموده ایم و به وسیله آن خطا را تا حد امکان کاهش داده ایم.

مقدمه:

نظریه ترکیب اطلاعات سنسوری:

Msdf (Multi sensor data fusion مجموعه ای از داده های برگرفته از چندین سنسور و وابسته به اطلاعات سنسورها است، برای دستیابی به استنتاج های ویژه ای که نمی توان از تک تک سنسورها به طور مستقل برداشت نمود.

انسان ها و حیوانات از گذشته های دور از این تکنیک برای حفظ جان و محافظت از خود استفاده نموده اند. برای مثال شناسایی کیفیت خوراگی ها فقط از راه یک حس قابل شناسایی نیست و نیازمند استفاده از چندین حس مختلف برای شناسایی دقیق محصول مورد استفاده است. استفاده از بینایی، لمس کردن، بو کشیدن و نیز چشیدن در این مورد بسیار موثر است.

به طور مشابه برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد سلامتی و وضعیت کیفی یک محصول گیاهی، دریافت اطلاعات از طریق شنوایی بسیار خطا برانگیز بوده و در این مورد هیچگونه اطلاعاتی به ما نمی دهد. بدین گونه ترکیب اطلاعات سنسوری به صورت طبیعی توسط انسان ها و حیوانات برای به دست آوردن اطلاعات محیطی و شناسایی محیط اطراف و بدین وسیله شانس خود برای ادامه حیات را افزایش می دهند.

در چند سال گذشته، توجه ویژه ای به ترکیب اطلاعات از انواع سنسورها برای کاربردهای نظامی و غیر نظامی شده است. این تکنیک بدین صورت است که در یک زمان از چندین سنسور اطلاعات دریافت می نماییم و بر روی این اطلاعات پردازش صورت می گیرد، نتیجه این پردازش زمینه هایی از اطلاعات را فراهم می آورد که در دریافت اطلاعات از یک سنسور به هیچ وجه نمی توانستیم به کل این اطلاعات دست یابیم.

در حالی که مفهوم ترکیب اطلاعات چیز جدیدی نیست ولی استفاده از سنسورهای جدید، همچنین تکنیک های پردازش پیشرفته و بهبود پردازش عملکرد ابزارهای صنعتی نیاز استفاده از ترکیب اطلاعات به صورت real-time  را به سرعت افزایش داده است.

ظهور سمبولیک پردازش کامپیوتری در دهه 1970 انگیزه ای شد برای ایجاد هوش مصنوعی، دستیابی به کامپیوترهای پیشرفته امروزی و نیز تولید سنسورهای دقیق، امکان استفاده همزمان از نرم افزار و سخت افزار را برای دریافت اطلاعات از سنسورها و نیز ترکیب و استنتاج این اطلاعات توسط نرم افزارهای کامپیوتری استفاده از ترکیب اطلاعات سنسوری را با سرعت افزایش داد. یکی از کاربردهای مهم این تکنیک در زمینه نظامی برای شناسایی هدف و رهگیری آن استفاده شد. همچنین دریافت اطلاعات از راه دور، کنترل خودکار موشک و غیره…

کاربردهای نظامی این تئوری برای حل مشکلات مربوط به تشخیص اتوماتیک اهداف نظامی، تجزیه و تحلیل وضعیت میدان جنگ و کاربردهای دیگر به مرحله کاربردی رسیده است.

کاربردهای دیگر این تئوری پردازش اطلاعات ژئوفیزیک برای اکتشاف نفت فرایند نظارت یا مشکلات مشاهدات از راه دور، همچنین بررسی پوشش های گیاهی در یک منطقه وسیع و یا شناسایی معادن درونی زمین و غیره می باشد.

ثبت کردن سنسور بخشی از اولین سطح پردازش msdf است که حالت انجمنی دارد. در زمینه ترکیب اطلاعات سنسوری، تکنیک ها و معادلات ریاضی مختلفی برای قانونمند سازی و یکسان سازی برداشت از تکنیک های خاص ایجاد شده است و استفاده از این تکنیک برای دریافت اطلاعات به سرعت در زمینه های مختلف افزایش می یابد.

همچنین کاربردهای غیرنظامی، کنترل پروسه های ساخت و تولید، رباتیک و زمینه های صنعتی و غیره…

برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: