سمینار تحلیل و ارزیابی و کنترل کیفی مراحل تولید و اجرای آسفالت گرم
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی عمران – راه و ترابری

عنوان:

تحلیل، ارزیابی و کنترل کیفی مراحل تولید و اجرای آسفالت گرم

چکیده:

بروز خرابی در روسازی یکی معضلات اصلی در کاهش عمر مفید و سرویس دهی آن می باشد. راه حل های موجود جهت از بین بردن خرابی های روسازی به دو دسته پیشگیری و درمان تقسیم می شوند. فرآیند کنترل و تضمین کیفیت جزء راه حل پیشگیرانه می باشد. در این فرآیند، با استفاده از فعالیت هایی نظیر بازرسی، نمونه گیری، آزمایش و کنترل کیفیت رانندگی می توان کیفیت روسازی ساخته شده را کنترل نموده در صورت پذیرش، کیفیت آن را تضمین نمود.

در این تحقیق مطالعات انجام شده جهت کنترل و تضمین کیفیت آسفالت گرم به دو بخش اصلی برنامه کنترل کیفیت تقسیم شده است. برنامه کنترل کیفیت براساس روش های آماری مانند دسته بندی مشاهدات مشخصه های آسفالت، تحلیل تغییرات دسته ها، بررسی پایداری داده ها توسط نمودار کنترل میانگین و بررسی درصد اقلام معیوب توسط نمودار پارتو تبیین شده است. در برنامه ارزیابی و پذیرش ابتدا درصد درون حدود مشخصه ها توسط توزیع نرمال محاسبه شده و سپس مقادیر ضریب پرداخت برای هرکدام از مشخصه ها براساس درصد درون حدود آنها محاسبه شده و در نهایت ضریب پرداخت مرکب برای تمامی مشخصه های مورد بررسی آسفالت محاسبه شده است.

جهت تعیین رابطه ضریب پرداخت و درصد درون حدود از روش دلفی استفاده شده است که در نهایت برنامه پرداخت پله ای و خطی تعیین گردید. ضریب پرداخت مرکب براساس وزن هرکدام از مشخصه ها تعیین شده است که محاسبه این وزن ها از طریق فرآیند تحلیل سلسله مراتبی انجام گرفته است.

نتایج انجام برنامه کنترل کیفیت بر روی مشاهدات مطالعه موردی نشان دهنده تشابه نتایج روش های مختلف مورد استفاده در برنامه کنترل کیفیت می باشد. بعلاوه توسط این روش ها می توان عوامل کاهنده کیفیت آسفالت ساخته شده را تشخیص داد. بررسی و مقایسه برنامه ارزیابی و پذیرش نشان دهنده نتایج سختگیرانه این برنامه نسبت به سایر سیستم های ارزیابی جاری است. استفاده از برنامه کنترل کیفیت و ارزیابی و پذیرش می تواند نقش بسزایی در کنترل و تضمین کیفیت آسفالت گرم ایفا نماید.

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 603
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: