پایان نامه شرح و تحليل عناصر متشكله بزه جعل رايانه‌اي
نوشته شده توسط : admin

پایان نامه شرح و تحليل عناصر متشكله بزه جعل رايانه‌اي

نقد و بررسي جرائم مندرج در قانون تجارت الكترونيكي– جواد جاويدنيا- مجله حقوقي دادگستري شماره ۵۹ – قانون تجارت الكترونيكي نخستين قانون در زمينه جرم‌هاي مربوط به فناوري اطلاعات و شاخه خاص آن يعني جرم‌هاي مربوط به تجارت الكترونيك است. در اين قانون، كلاهبرداري رايانه‌اي، نقض حقوق مؤلف، نقض اسرار تجاري، نقض علائم تجاري، نقض حقوق مصرف كننده و قواعد تبليغ جرم‌انگاري شده‌اند از جمله جرائمي كه در ماده ٦٨ اين قانون جرم‌انگاري شده است جعل رايانه‌اي مي‌باشد كه در قسمتي از اين مقاله همانند ساير جرائم ركن‌هاي سه‌گانه قانوني، مادي و رواني را نقد و بررسي مي‌نمايد.

19-پيشگيري از جرائم رايانه‌اي – امير حسين جلالي فراهاني- مجله حقوق دادگستري شماره 47 اين مقاله بررسي طرق پيشگيري كيفري و غيركيفري از جرائم رايانه‌اي در ابعاد خرد و كلان را مورد بررسي قرار مي‌دهد و از آنجا كه يكي از جرائم رايانه‌اي جعل در فضاي سايبري مي‌باشد در خور توجه مي‌باشد.

20- مقالات رفتار مجرمانه جعل و تزوير و موضوع جعل و تزوير– دكتر عباس منصورآبادي و دكتر محمد جواد فتحي كه اگر چه مقالات مزبور راجع به جعل سنتي مي‌باشد در قسمتي از آن راجع به اينكه آيا حافظه رايانه و نرم‌افزار، موضوع جعل و تزوير قرار مي‌گيرد بحث مي‌نمايد كه قابل بهره‌برداري مي‌باشند.

21- مقاله قانون جرائم رايانه‌اي نوآوري‌ها و كاستي‌ها- دكتر مهرداد رايجيان اصلي مجله پژوهشهاي حقوقي شماره ۱۵كه به صورت كلي در خصوص قانون جديدالتصويب جرائم رايانه‌اي بحث مي‌نمايد و قسمتي از نقاط قوت و ضعف آن‌را بيان مي‌دارد كه اين موضوع به عناوين مجرمانه مندرج در اين قانون و از جمله جعل رايانه‌اي مرتبط مي‌گردد.

22- مقاله رايانه و جعل اسناد الكترونيكي– محسن نامي- مراجعه به اينترنت –سايت نورمگز كه به صورت مختصر اركان بزه جعل رايانه‌اي را به قلم مي‌كشد.

23- مقاله جعل و استفاده از سند مجعول -عباس جزايري فارساني- مراجعه به اينترنت –سايت نورمگز كه راجع به جعل سنتي بحث مي‌نمايد و اركان اين بزه را به تفسير مي‌كشد كه  در پرداختن به جعل رايانه‌اي نيز قابل استفاده مي‌باشد.

24– مقاله جرم و كامپيوتر از آقاي طاهر جبلي، مجله حقوقي و قضايي دادگستري، شماره. كه مقاله حاضر بيشتر به تبيين خصوصيات جرائم كامپيوتري و تقسيم‌بندي اينگونه جرايم پرداخته است و به طور خاص به جرم جعل از طريق كامپيوتر نپرداخته است.

25– مقاله كنوانسيون ، جرم هاي سايبري: اجراي هماهنگ حقوق كيفري بين‌المللي چشم‌انداز فرايند دادرسي عادلانه چيست؟ از مير يام، اف، ميكوسون ترجمه اميرحسين جوانبخت، مجله حقوق قضايي دادگستري، شماره ۵۹.

مقاله فعلي در خصوص تاريخچه بوجود آمدن جرايم سايبري در حقوق بين‌الملل مطالب مفيدي را ذكر نموده است و در ثاني به بررسي كنوانسيون جرم‌هاي سايبري در شوراي اروپا و جرايم مقرر در اين كنوانسيون پرداخته است كه يكي از اين جرائم، جعل مرتبط با رايانه مي‌باشد.

26- مقاله پيشگيري وضعي از جرائم سايبر در پرتو موازين حقوق بشر از آقاي اميرحسين جلالي فراهاني در مجله فقه و حقوق.

مقاله حاضر بيشتر به ويژگيهاي جرايم سايبري و طرق پيشگيري به خصوص پيشگيري وضعي در خصوص پيشگيري از اينگونه جرائم پرداخته است و بطور خاص در خصوص جعل رايانه‌اي مطالب در خور توجهي ندارد.

و-روش و محتواي تحقيق

در اين تحقيق به روش كتابخانه‌اي – ميداني به نگارش مطالب پرداخته خواهد شد. به اين صورت كه ابتدا مطالب مربوط به موضوع در كتب يا مقالات، رسالات، جزوات و منابع اينترنتي استخراج مي‌شود و پس از جمع‌آوري نظرات مختلف حقوقي به منظور دستيابي به نتيجه مورد نظر به تحليل آنها پرداخته خواهد شد. به طور كلي محتوا و مطالب اين پايان‌نامه از يك مقدمه و سه فصل و نتيجه‌گيري نهايي تشكيل يافته است. فصل اول با عنوان كليات متشكل از چهار مبحث مي‌باشد كه تحت عناوين تعاريف و مفاهيم، پيشينه تاريخي جعل رايانه‌اي در نظام حقوق بين‌الملل يا در اسناد بين‌الملل، مباني جرم‌انگاري جعل رايانه‌اي وتمايز جعل رايانه‌اي با عناوين مشابه به تشريح و تفصيل آن مي‌پردازيم و فصل دوم با عنوان شرح و تحليل عناصر متشكله بزه جعل رايانه‌اي متشكل از سه مبحث مي‌باشد كه حاوي ركن قانوني، ركن مادي و ركن معنوي جرم جعل رايانه‌اي مي‌باشد و به صورت مفصل هر كدام از مباحث، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته‌اند. اين فصل كه قسمت اعظم تحقيق ما را در بر مي‌گيرد در واقع به اركان بزه جعل رايانه‌اي به موجب قوانين داخلي و جعل رايانه‌اي مندرج در ماده 7 كنوانسيون جرائم سايبر به عنوان مطالعه تطبيقي نظر دارد. فصل سوم با عنوان مسئوليت كيفري، مجازات و آيين دادرسي در قبال بزه جعل رايانه‌اي متشكل از سه مبحث مي‌باشد كه شامل: مسئوليت كيفري در جعل رايانه‌اي، مجازات در جعل رايانه‌اي و آيين دادرسي در جعل رايانه‌اي مي‌باشد. مبحث سوم متشكل از سه گفتار فرآيند دادرسي، بررسي صلاحيت كيفري و ادله الكترونيكي در بزه جعل رايانه‌اي مي‌باشد كه مورد بررسي قرار گرفته است.

متن بالا تکه ای از این پایان نامه بود برای دانلود متن کامل با فرمت ورد می توانید روی این لینک کلیک کنید





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: