پایان نامه امکان سنجی پیوستن ایران ایر به ائتلاف های بین المللی هوایی
نوشته شده توسط : admin

دانشگاه علامه طباطبایی
دانشکده اقتصاد

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد رشته اقتصاد    

امکان سنجی پیوستن ایران ایر به ائتلاف های بین المللی هوایی

استاد راهنما:

جناب آقای دکتر تیمور محمدی

استاد مشاور:

جناب آقای دکتر سید محمد باقر ملائک

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

در حال حاضر گسترش روزافزون صنعت حمل‌ونقل هوایی، به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه و رشد در دنیا مطرح است. این صنعت جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌ها و برنامه‌های کشورهای توسعه‌یافته دارد و کشورهای در حال توسعه نیز به دنبال بالا بردن سطح خدمات خود در این صنعت هستند. ایرلاین­ها به عنوان مهم‌ترین بخش این صنعت، برای بقا در این صنعت و بالا بردن کیفیت خدمات، استراتژی های همکاری را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. در تحقیق حاضر وضعیت فعلی ایران ایر در ارائه خدمات بررسی شده است، استراتژی های همکاری به صورت کامل توضیح داده‌شده و فرایند ایجاد آن بررسی می‌شود. در ادامه، روش‌های مختلف در فرآیند تصمیم‌گیری، معرفی می‌شوند و راه‌های حل مسائل تصمیم‌گیری به طور کامل بیان می‌شوند. در ادامه، شرایط فعلی ایران ایر و شرایط پیش رو آن را در صنعت حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی بررسی می‌کنیم و با توجه به فرایند تصمیم‌گیری بهترین شریک را برای ایران ایر انتخاب می‌کنیم. در نهایت، با ارائه‌ی یک فرایند سه مرحله‌ای پیشنهاد خود برای نجات ایران ایر و بالا بردن سطح خدمات آن را ارائه می‌کنیم.

 

واژگان کلیدی: ائتلاف استراتژیک، ائتلاف‌های بین‌المللی، تصمیم‌گیری، ایران ایر،ANP.

1 مقدمه

در سال‌های اخیر صنعت حمل‌ونقل هوایی نقش بسیار ویژه‌ای در اقتصاد جهانی ایفا می‌کند. سالانه تقریباً 5/2 میلیارد مسافر و 50 میلیون تن بار توسط این صنعت جابه جا می‌شود. در ایالات‌متحده هر 100 شغل مرتبط با هوانوردی ، تقریباً 330 شغل در صنایع دیگر ایجاد می‌کند. سهم صنعت هوانوردی تجاری در فعالیت‌های اقتصادی سالیانه حدود 11 میلیون شغل و 2/1 تریلیون دلار است. امروزه باید هوانوردی را به مثابه شبکه جهانی حقیقی دانست چرا که اگر هوانوردی خود به تنهایی یک کشور می‌بود 21 امین اقتصاد بزرگ دنیا و هشتمین زنجیره‌ی بزرگ تأمین را می‌داشت. این آمارها و آمارهای مشابه نشان می‌دهند که هرگونه تغییر مثبت و بهسازی در حیطه حمل‌ونقل هوایی می‌تواند تأثیرات مثبت خود را در حجم زیادی بروز دهد.

از طرف دیگر خطوط هوایی برای اقتصادهای محلی، ملی و جهانی مهم و حیاتی هستند. شبکه‌های منسجم و یکپارچه هوایی بازار دادوستد را فراهم می‌کنند و آن‌ها را قادر ساخته تا کسب‌وکار را توسعه داده و محصولات و خدمات خود را در بازارهای گسترده‌تری به فروش برسانند. با توجه به اینکه جهان به لحاظ ابعاد ثابت است و با توجه به افزایش روبه رشد جمعیت چیزی که به وضوح مورد نیاز است روش‌هایی ست که استفاده از مسیرهای کنونی را بهینه سازد.

ایرلاین ها[1] کمپانی هایی هستند که وظیفه‌ی آن‌ها ارائه دادن خدمات در صنعت حمل‌ونقل هوایی است. ایرلاین ها با خریداری یا قرض گرفتن هواپیماها این خدمات را عرضه می‌کنند. فعالیت یک ایرلاین می‌تواند در گستره‌ی حمل نامه تا ارائه دادن تمامی خدمات حمل‌ونقل هوایی تغییر کند.

ایرلاین ها، همانند تمامی مراکز صنعتی دارای شاخصه‌های مختلفی است برای نشان دادن قدرت اقتصادی و میزان موفقیت آن کمپانی. در زیر به بعضی از این شاخصه‌ها اشاره می‌کنیم

براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد





لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 807
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: